فروش پایان نامه مقاله گزارش کارآموزی پروژه تحقیق طرح توجیهی

ما رقابت می آفرینیم

در این فروشگاه می توانید کالاهای زیر را خریداری نمایید:
پایان نامه کلیه مقاطع
گزارش کارآموزی
پایان نامه کلیه رشته ها
تحقیق
مقاله فارسی
مقاله انگلیسی
مقاله انگلیسی ترجمه شده
پایان نامه کامل همراه با پیاده سازی پایان نامه
پیاده سازی مقاله
ترجمه فارسی مقالات به همراه اصل آنها

طرح توجیهی تولید چیپس سیب زمینی

طرح توجیهی تولید چیپس سیب زمینی ، در قالب word به همراه فهرست موضوع و معرفی طرح جداول سرمایه گذاری کل دوره بازگشت سرمایه فضای مورد نیاز اشتغال زایی سهم تسهیلات استانداردهای مربوطه بازارهای داخلی و خارجی عرضه کنندگان محاسبات مربوطه توجیه فنی و اقتصادی طرح مورد بررسی و پژوهش قرار گرفته است
دسته بندی صنایع غذایی
فرمت فایل doc
حجم فایل 24 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 18
طرح توجیهی تولید چیپس سیب زمینی

فروشنده فایل

کد کاربری 18

خلاصه طرح:

موضوع طرح : تولید چیپس سیب‌زمینی

ظرفیت : 500 تن در سال

سرمایه گذاری کل: 1929 میلیون ریال

سهم آورده متقاضی: 199 میلیون ریال

سهم تسهیلات: 1730 میلیون ریال

دوره بازگشـت سرمایه: ده ماه

میزان اشتغالزایی : چهارده نفر

روش تولید:


برای تولید چیپس ، لازم است از سیب زمینی مرغوب استفاده شود . سیب زمینی باید درشت ، سالم ، کاملا رسیده ودارای کمترین مقدار گره وحفره در سطح آن باشد. پس از اینکه سیب زمینی مرغوب انتخاب گردید، درآب شسته می شودتاگرد وخاک وهرگونه مواد خارجی سطح ازآن پاک شود. سپس بایدسیب زمینی راپوست کنده وآن را بصورت تراشه های نازک درآورد پوست کندن سیب زمینی توسط دستگاههای سایش انجام می گیرد. برای این منظور درکارخانه ها بیشتر از روش سایش استفاده می شود.دراین روش ضایعات سیب زمینی بین 1 تا 4 درصد است ، که این مسئله بستگی به شکل ، اندازه وعمق گره هاوهمچنین مدت زمانی داردکه سیب زمینی در انبار نگهداری شده است .
چنانچه سیب زمینی پوست کنده را درمعرض هوا قرار دهیم ، رنگ آن تیرة مایل به قهوه ای می شود، که پس از خشک شدن ، تبدیل به خاکستری می گردد.
پس از کندن پوست سیب زمینی ، نوبت به تهیه تراشه های نازکی از آن می رسد ،که اینکار نیز بوسیلة ماشین صورت می گیرد.بدینترتیب که سیب زمینی به داخل ظرف قیفی شکلی بنام هاپر ریخته می شودوباعبور ازمیان دستگاه مذکور، به درون ماشین برش سرازیر می گردد. در هنگام برش ، وبمنظور شسته شدن نشاسته از سطح تراشه ها، یک جریان آب دائمی باید از روی آنها عبور نماید.چنانچه نشاسته از سطح تراشه ها شسته نشود، باعث چسبیدن آنها بهنگام سرخ شدن خواهد گردید. تعیین میزان ضخامت تراشه ها نیز به عواملی ازقبیل جنس (نوع ) سیب زمینی، مدت توقف در انبار، مقدار آماس سیب زمینی و...بستگی دارد ، که معمولا بین 5/1 تا3 میلیمتر متغییر می باشد.
میزان ضایعات هنگام شستشو وتهیه تراشه ها ، معمولا بین 5/0 تا 1 درصد وزن سیب زمینی خام مصرف شده است. قبل از ریختن تراشه ها به درون ظروف روغن داغ، باید تا حد امکان آنها را خشک نمود تا مدت زمان لازم برای سرخ شدن تقلیل یافته(حداکثر رطوبت باید بین 5/1 تا2 درصد باشد)،درمصرف سوخت نیز صرفه جوئی نمود.
عملیات رنگبری وضد عفونی:
چنانچه تراشه هابامحلول های شیمیائی خاصی آغشته نگردند، ممکن است رنگ آنها به قهوه ای متمایل شده وبرخی از آنزیم هه نیز درآن باقی بمانند. لذا برای جلوگیری از تیره شدن رنگ تراشه ها، وضدعفونی کردن آنها، بایستی تراشه هارا درهریک ازمحلول های زیر بمدت یک دقیقه یا بیشتر غوطه ور نمود:
1- محلول 5/0 درصد بی سولفات سدیم
2- محلول اسید فسفریک ونیترات سدیم(جوهرلیمو)واسید سیتریک (5/0 درصد)
3- محلول اسید هیدرو کلریک (جوهر نمک )واسید فسفریک (5/0 درصد)
دمای محلول ها نیز باید بین 5 تا95 درجه سانتیگراد حفظ شود.
مرحلة سرخ شدن:
پس از خاتمة عملیات رنگبری، تراشه های سیب زمینی درظرف روغن داغ ریخته می شوند.این ظرف ممکنست بصورت مخزن مستطیل شکل با کف تخت ویا استوانه ای شکل باشد.تراشه سیب زمینی که پس از سرخ وبرشته شدن ، چیپس نامیده می شود، توسط یک ملاقة سوراخ دار دسته بلند از داخل ظرف روغن خارج می شود وبمنظور خروج روغن های اضافی ،برروی ظرف الک مانندی پهن میشود. در کارخانجات بزرگ، پس از خروج چیپس از درون روغن ،آنرا برروی سینی های آلومینیومی مخصوصی پهن نموده وبوسیلة نوارنقاله بداخل اتاقک خشک کن هدایت می نمایند.
مرحلةنمک زنی:
پس از خروج چیپس از درون روغن، عملیات نمک زنی برروی آن انجام می شود.دستگاه نمکپاش از یک ناودان قیفی شکل،یک غلطک شیاردار دردهانةتحتانی ویک تیغة قابل تنظیم درداخل آن تشکیل یافته است. تیغه قابل تنظیم ، مقدار نمکی را که از ناودان قیفی به طرف غلطک شیاردار جریان می یابد کنترل می نماید. غلطک مزبور ، ضمن آنکه به آرامی درزیر ناودان قیفی می چرخد ، مقداری نمک رادر میان شیارهای خود حمل می کند. دراین موقع ، کفشکی که دارای حرکت دورانی معکوس نسبت به غلطک است، نمک درحال حرکت را از تک تک شیارهای غلطک برمی دارد.
درازای هر یکصد کیلوگرم چیپس، بطور متوسط بین 5/1 تا2 کیلوگرم نمک مصرف می شود. اغلب تولید کنندگان چیپس سعی می کنند برای نمک زنی چیپس ازنوع مرغوب نمک طعام کریستالی استفاده نمایند.
همچنین،دربعضی از کارخانه ها برای جلوگیری از فساد احتمالی دراثر آنزیم ها وباکتری ها
از چاشنی هایی مانندگلوتامات منوسدیم(نمک اسید گلوتامیک)به عنوان چاشنی مخلوط نمک استفاده می کنند.بعلاوه درسالیان اخیرچاشنی هاواسانس های متنوعی به چیپس افزوده می شود که باعث طعم دار کردن آن متناسب با سلائق مصرف کنندگان می گردد.از جملة این چاشنی هاواسانس ها میتوان به فلفل، سیر ، پیاز، جعفری، سرکه و... اشاره نمود.
مرحله خشک کردن:
پس از خارج کردن چیپس از داخل روغن، آنرا بوسیلةنقاله به داخل اتاقک خشک کن منتقل نموده ، برای مدت3 تا4 ساعت در دمای بین 180 تا190 درجة فارنهایت( 65 درجه سانتیگراد) نگهداری می نمایند.کل مدت زمان لازم برای خشک کردن بین 8 تا 12 ساعت می باشد.رطوبت محصول نهائی نباید از7 تا 8 درصد تجاوز نماید وچیپسی که به این ترتیب بدست می آید، ازلحاظ وزنی حدودا 25 درصد سیب زمینی تازه است.
پس از تهیه چیپس باید در اسرع وقت ( حد اکثر تا 20 دقیقه ) آن را بسته بندی نمود. چیپس را می‌توان در قوطی هایی با گنجایش های متفاوت بسته بندی نمود ولی در اغلب کارخانه ها چیپس در کاغذهای ضد رطوبت یا کیسه هایی از جنس سلوفان 50 تا 220 گرمی بسته بندی می‌گردد . در کارخانه های بزرگتر سعی می‌شود چیپس در فضایی از یک گاز خنثی مانند ازت بسته بندی شود.

مناسب برای:

اخذ وام بانکی از بانک ها و موسسات مالی اعتباری
گرفتن وام قرض الحسنه خود اشتغالی از صندوق مهر امام رضا
ارائه طرح به منظور استفاده از تسهیلات بنگاه‌های زود بازده
گرفتن مجوز‌های لازم از سازمان‌های دولتی و وزارت تعاون
ایجاد کسب و کار مناسب با درآمد بالا و کارآفرینی


طرح توجیهی مجموعه اطلاعاتی است که نشان دهنده کلیه اطلاعات مورد نیاز برای شروع یک کار تجاری تولیدی و یا خدماتی می باشد . اطلاعاتی از قبیل سرمایه مورد نیاز ، دستگاه ها و لوازم مورد نیاز ، میزان تولید سالیانه و ... تا میزان حقوق و دستمزد در این طرح ها تنظیم گردیده است . داشتن یک طرح توجیهی نه تنها برای افرادی که مایل به استفاده از تسهیلات بانکی هستند مفید می باشد بلکه برای افرا علاقه مند به راه اندازی کسب و کار نیز ضروری می باشد.


  • اس بلبل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی